arrow-left
cross

Ontdek het verhaal van de reclamemiddelen van Afflelou

"

In 2021 wordt een nieuwe bladzijde geschreven in de geschiedenis van de MAGIC, een visionair product met een tot op heden ongeëvenaard commercieel succes.
Na de sublieme Sharon Stone is het nu de beurt aan de pittige Alice Taglioni om merkambassadrice te worden.

In een originele, esthetische en muzikale film ontdekt de kijker alles over het gezicht van ons merk en de vele mogelijkheden van de MAGIC-collectie. Het decor bestaat volledig uit spiegels die tonen hoe gracieus deze actrice wel is, en tegelijk een verwijzing zijn naar het optische spel van licht en transparantie.

De film toont hoe makkelijk de MAGIC-brillen den Magic Clips wel zijn in gebruik, zodat Alice TAGLIONI met één simpel gebaar van stijl kan veranderen.

"

"De film toont hoe makkelijk de MAGIC-brillen den Magic Clips wel zijn in gebruik, zodat Alice TAGLIONI met slechts één gebaar van stijl kan veranderen.

Deze campagne is ook te zien in de pers, op sociale media en op lokaal niveau."

"

TCHIN TCHIN, het mythische en revolutionaire assortiment van Alain Afflelou uit 1999, viert zijn 20e verjaardag!

Voor de gelegenheid komt ALAIN AFFLELOU met TCHIN TCHIN-contactlenzen: contactlensdragers en al wie ze wil uitproberen kunnen op hun beurt profiteren van dit mooie aanbod met een 2e doosje lenzen voor maar € 1 extra.

Een handig extraatje!

Bovenop lokale communicatie werd er vooral promotie gevoerd voor dit aanbod via de digitale kanalen (sociale media, website, newsletter...), aangezien het bij 80% van de online verkoop om contactlenzen gaat.

"

"

Er waren eens drie rendieren van de kerstman die niet meer konden vliegen omdat ze zo slecht zagen… In 2019 verschijnt ons kerstverhaal,

gecoördineerd door Havas Media op social media, tv en digitale kanalen. Dit leuke, feërieke verhaal past perfect binnen de feestelijke eindejaarsstemming en bij het mooie aanbod ‘3 TCHIN TCHIIN-brillen’: 2 bijkomende brillen voor maar € 1 extra!

En voor de eerste keer in Europa komt een speler uit de optieksector met reclame in augmented reality. Je had het al begrepen: dit is een innovatie van ALAIN AFFLELOU!

Op Snapchat konden gebruikers immers verschillende brillen uitproberen dankzij augmented reality, alsof ze in de winkel waren. Een originele en speelse optiekervaring.

"

"

Reserve-exemplaren zijn er niet enkel voor brildragers. Met de lancering van de TCHIN TCHIN AUDIO-aanbieding - een 2e hoortoestel voor maar € 1 extra - geeft ALAIN AFFLELOU je gemoedsrust in alle omstandigheden. Je hoeft niet langer te kiezen tussen comfortabel, discreet of zorgeloos!

Om deze aanbieding visueel te maken, dachten we aan Philippe Poupon, groot Frans zeiler die samen met zijn gezin de wereld doorkruist aan boord van zijn zeilboot de Fleur Australe, en die zelf ALAIN AFFLELOU-hoortoestellen draagt. We wilden een authentiek verhaal vertellen: wanneer Philippe Poupon op avontuur vertrekt, zijn de wateren niet altijd even kalm, net zoals bij dragers van hoortoestellen in hun dagelijks leven."

"Om niets aan het toeval over te laten en zich altijd veilig te voelen, heeeft hij op zijn boot bijna alles dubbel:
2 reddingssloepen, 2 radars en ... 2 hoortoestellen!
Philippe Poupon was het authentieke, kloppende hart van onze multimediacommunicatie op verschillende kanalen."

"

In de spot zie je een moderne, glamoureuze popwereld, radicaal anders dan de traditionele reclame in de optieksector.
Er wordt getoond hoe eenvoudig en vlot in gebruik de MAGIC by Afflelou-brillen wel zijn: de dansers verwisselen hun clips in een handomdraai op het ritme van de muziek.

Met de lancering van het COLIBRI-gamma maakt ALAIN AFFLELOU het dagelijks leven van mensen met gezichts- en gehoorproblemen steeds makkelijker. Onze hoortoestellen kan je nu ook via Bluetooth verbinden met onze exclusieve Incognito-toestellen.

Zo kan je het geluid van je telefoon of televisie rechtstreeks naar je hoortoestellen sturen, en het volume aanpassen zoals je wilt, zonder de mensen rond jou te storen.

"

"Wat je allemaal nodig hebt, wordt uitgebeeld in een humoristische reclamespot met Gérard Hernandez, de beroemde acteur uit de soap ‘Scènes de Ménage’ op de Franse tv-zender M6.

Deze reclamespot benadrukt het gebruiksgemak van de hoorapparaten en maakt ze makkelijker aanvaardbaar: de hoortoestellen van Gérard zijn volledig onzichtbaar!"

"

MAGIC, dat is een revolutie in de optiekwereld: deze brillen zijn vernieuwend en vooral uniek omdat je ze in een handomdraai kunt afstemmen op alle mogelijke omstandigheden en wensen, dankzij de Magic Clips.

Clips met een variatie aan vormen en kleuren, met heel wat functies afgestemd op alle behoeften: je beschermen tegen de zon, tegen het blauwe licht van schermen, ‘s nachts rijden, een 3D-film bekijken enz. Een ruim assortiment clips om eindeloos van stijl te veranderen, in slehcts één seconde, dat is MAGIC!

Voor de lancering van MAGIC werkten we met een supertrendy reclamespot, geïnspireerd op vernieuwende social media content, nationale affichage en een grote campagne op sociale media.

"

"In de spot zie je een moderne, glamoureuze popwereld, radicaal anders dan de traditionele reclame in de optieksector.
Er wordt getoond hoe eenvoudig en vlot in gebruik de MAGIC by Afflelou-brillen wel zijn: de dansers verwisselen hun clips in een handomdraai op het ritme van de muziek. "

Ouderdomsverziendheid wordt vaak ervaren als een moeilijk te nemen kaap en herinnert er ons aan dat niemand ontsnapt aan de jaren en dat een bril met progressieve glazen dragen op een dag zal moeten, ook al krijgen we in onze geest daardoor een andere kijk op onze schoonheid, onze persoonlijkheid en onze activiteiten.
Met ALAIN AFFLELOU is er geen sprake van om deze stap als een groot probleem te zien.

ALAIN AFFLELOU stelt niet enkel gepersonaliseerde oplossingen voor, dankzij een ruim gamma progressieve glazen die perfect aangepast zijn aan ieders behoeften, maar ook de garantie van onmiddellijke gewenning en daar bovenop de beste prijs, met het nieuw aanbod TCHIN-TCHIN Progressifs. Zo kan iedereen deze verandering in alle gemoedsrust beleven.
Dit nieuwe aanbod maakt inderdaad mogelijk om partij te trekken van een tweede bril met dezelfde progressieve glazen als de eerste voor slechts 1€ extra.

Dit aanbod wordt ondersteund door een reclamespot, vertolkt door Sharon Stone die aantoont dat het heel goed mogelijk is om van ver en van dichtbij te zien tijdens alle bezigheden, dankzij de makkelijke gewenning aan de progressieve glazen van ALAIN AFFLELOU, en tegelijk glamoureus, elegant en mooi te blijven.

Als bedenker van nieuwigheden werkt ALAIN AFFLELOU al sinds lang aan het bezit van meerdere brillen, maar hij richt zijn onderzoek er ook op om brildragers alsmaar meer stijl en comfort te bieden. Hij observeerde nauwkeurig het gedrag van brildragers tijdens hun dagelijkse bezigheden, wat uiteindelijk leidde tot de innovatie van het jaar 2017, de SMART TONIC: een intelligente bril die leeft en evolueert op hetzelfde ritme als de drager, dankzij een systeem van magneetclips die op een licht en stevig montuur worden aangebracht.

Met deze clips kunnen corrigerende brillen aan de visuele behoeften worden aangepast, naargelang de activiteiten in de loop van de dag. Er zijn 6 clips beschikbaar: Smart Blue Block (filtert blauw licht), Smart Polarized (polariserende en spiegelclip van categorie 3), Smart protect (zonneclip van categorie 3), Smart Night Drive (voor minder verblinding tijdens het rijden in het donker), Smart 3D (voor de fans van 3D in de bioscoop of op televisie) en Smart Précision (een clip met "loepeffect" voor precisiewerkjes of om te lezen).

Om zo efficiënt mogelijk de vandaag sterk geconnecteerde consumenten te bereiken en deze nieuwe innovatie te promoten, voert ALAIN AFFLELOU voor het eerst een 100% digitale campagne. Deze digitale communicatie steunt op drie grote hefbomen:

  • Een specifieke website
  • Aanwezigheid in de sociale netwerken, met tal van animaties
  • Een campagne op de websites van TV replay

In 2016 wordt een nieuwe spot met Sharon Stone opgenomen, om dit keer het WIN-WIN aanbod te belichten. In deze nieuwe spot toont de ster ons dat ze dolgraag verandert van stijl en van bril. Ze ontzegt zich geen enkel model, zowel in haar vrije tijd als op de rode loper, en dat maakt ze erg duidelijk in deze spot "ik verander dolgraag!" : ze houdt ervan bij haar outfits een bijpassend nieuw optisch en zonnebrilmodel van Afflelou Paris te dragen.

Tijdens de opnames van deze reclamespot was Sharon Stone trouwens erg betrokken bij de keuze van de monturen die ze zou dragen. Modern, geraffineerd, in sobere en tijdloze kleuren ... de actrice toont ons dat de monturen die ze koos, daarom niet ontoegankelijk zijn en ze spoort ons aan om te doen zoals zij en van stijl te wisselen, door gebruik te maken van het WIN-WIN aanbod. Een uniek aanbod dat u partij doet trekken van 2 merkbrillen (monturen en glazen) met levenslange garantie en de waarborg van vervanging van de glazen als uw zicht verandert.

Het bewijs dat schoonheid, charme en elegantie voor AFFLELOU geen kwestie van prijs zijn.

In 2014 wordt de Afflelou 'signatuur' gecreëerd. Vanaf nu prijkt de handtekening van Alain Afflelou trots op de veren van de monturen in alle optische en zonnebrilcollecties van het merk Afflelou Paris. Deze merknaam sluit aan op de waarden van het bedrijf: toegankelijkheid, trendy en kwaliteit.

In 2015 verbindt de Amerikaanse ster Sharon Stone haar naam aan het merk en komt in de Parijse rue de Rivoli de nieuwe reclamespot van het merk Afflelou Paris draaien, in een regie van Luc Besson. Elegantie, dynamisme en eenvoud staan centraal in deze film die erg tekenend is voor de  waarden van het handelsmerk.

Dit partnerschap tussen ALAIN AFFLELOU en Sharon Stone wordt gekenmerkt door de uitspraak "Ik ga voor Afflelou!" van de wereldster. De actrice, die al haar hele leven brilt, kiest haar monturen met de grootste zorg. De keuze voor het handelsmerk ALAIN AFFLELOU werd dus in de eerste plaats ingegeven door haar professioneel parcours als brildraagster.

Door zich aan de naam ALAIN AFFLELOU te verbinden, vertolkt ze niet alleen de glamour, de elegantie, de schoonheid voor het merk Afflelou Paris, maar ook de knowhow van een baanbrekende brillenmaker, die de grootste aandacht heeft voor het welzijn en wel-zien van  zijn klanten.

In 2015 moet een bril kopen nog altijd meer vanzelfsprekend worden, want de kostprijs van de uitrusting, de vervanging, de gebrekkige gewenning en het tekort aan garanties blijven een rem zetten op de aankoop. Na de intussen niet meer weg te denken TCHIN-TCHIN en NEXTYEAR, komt ALAIN AFFLELOU weer voor de dag met een revolutionair aanbod in de optiekwereld. Hij creëert namelijk het aanbod WIN-WIN. Het principe is eenvoudig : twee merkbrillen aanbieden met levenslange waarborg (monturen + glazen) (uit te kiezen uit de grootste merken), met de mogelijkheid om van glazen te veranderen zonder bijkomende kosten als de correctie verandert, allemaal voor de prijs van 11,90 € per maand, alle taksen inbegrepen.

Zo maakt ALAIN AFFLELOU mogelijk om in één enkel aanbod : vrije keuze te koppelen aan kwaliteit van de uitrusting en een premium service.
De lancering zal steunen op een grote communicatiecampagne met een tv-spot die in New York wordt opgenomen en die weer Alain Affelou opvoert, op het beroemde liedje "Think" van Aretha Franklin. Het is een dynamische en jonge spot die helemaal met de tijd mee is, net als het aanbod zelf (maandelijkse betalingen worden meer en meer gewaardeerd door de Fransen, op allerlei gebieden : telefoonabonnement, internetabonnement, belastingen, de aankoop van een wagen, enz.).

Voor de zomer 2014 stelt ALAIN AFFLELOU zijn nieuw aanbod voor: alle merkmonturen voor de helft van de prijs en nog altijd de tweede bril voor 1€.

Om deze operatie te promoten, steunt ALAIN AFFLELOU op een televisiesaga van 3 comedy spots, in een regie van Manu Coeman. Deze reclamespots voeren twee vriendinnen op (een blonde en een bruine), in hun dagelijkse bezigheden (tijdens de yogales, op de bus, op restaurant), die elkaar om beurt hun belevenissen vertellen.

De ene (de blonde) heeft het allemaal goed begrepen (om komaf te maken met de clichés) en probeert de andere wanhopig diets te maken wat het zomeraanbod inhoudt. Is het onbegrip, is het slechte wil? Wie zal het zeggen? Wel, Alain Afflelou, die dit keer niet te zien is, maar het offscreen wel allemaal verduidelijkt.

Om de 15de verjaardag van TCHIN-TCHIN d'AFFLELOU te vieren, beslist Alain Afflelou om brildragers een uitzonderlijke korting aan te bieden, die geldig is tot 31 juli 2013: alle monturen voor de helft van de prijs, ongeacht het merk en nog altijd met de tweede bril voor 1 € extra.
Deze campagne wordt ondersteund door een reclamespot die aan het einde herinnert aan het beroemde "hij is gek, Afflelou!"

Om zijn grote weerstand te bewijzen wordt het PROTECT glas van AFFLELOU in de reclamespot van de 250 meter hoge Espacio-toren in Madrid, Spanje gegooid. Bij aankomst stuitert het op de grond, zonder het minste krasje, om aan te tonen dat het echt onverwoestbaar is." Het materiaal van dit glas wordt trouwens ook voor andere toepassingen gebruikt dan in de optiek &#58,les casques de moto, l’équipement des cosmonautes ou les boucliers de la police. Ce film publicitaire réalisé par Christophe Beaucarne donne un côté spectaculaire à cette démonstration. Du reste, Alain Afflelou garantit le verre incassable à vie. Le verre PROTECT D’AFFLELOU, en polycarbonate et présenté comme "ultra-résistant", a été introduit il y a 20 ans sur le marché français par Alain Afflelou. Au cours des dernières ""s en images dans un spot publicitaire pour prouver sa résistance, le verre PROTECT D’AFFLELOU, est jeté depuis le haut de la tour Espacio à Madrid en Espagne, haute de 250 mètres. À l'arrivée, le verre rebondit au sol, sans présenter la moindre égratignure, en témoignage de son "indestructibilité". Il faut savoir que le matériau de ce verre est employé dans des contextes autres que l’optique &#58,les casques de moto, l’équipement des cosmonautes ou les boucliers de la police. Ce film publicitaire réalisé par Christophe Beaucarne donne un cô"" en images dans un spot publicitaire pour prouver sa résistance, le verre PROTECT D’AFFLELOU, est jeté depuis le haut de la tour Espacio à Madrid en Espagne, haute de 250 mètres. À l'arrivée, le verre rebondit au sol, sans présenter la moindre égratignure, en témoign"

Om zijn grote weerstand te bewijzen wordt het PROTECT glas van AFFLELOU in de reclamespot van de 250 meter hoge Espacio-toren in Madrid, Spanje gegooid. Bij aankomst stuitert het op de grond, zonder het minste krasje, om aan te tonen dat het echt onverwoestbaar is." Het materiaal van dit glas wordt trouwens ook voor andere toepassingen gebruikt dan in de optiek &#58,les casques de moto, l’équipement des cosmonautes ou les boucliers de la police. Ce film publicitaire réalisé par Christophe Beaucarne donne un côté spectaculaire à cette démonstration. Du reste, Alain Afflelou garantit le verre incassable à vie. Le verre PROTECT D’AFFLELOU, en polycarbonate et présenté comme "ultra-résistant", a été introduit il y a 20 ans sur le marché français par Alain Afflelou. Au cours des dernières ""s en images dans un spot publicitaire pour prouver sa résistance, le verre PROTECT D’AFFLELOU, est jeté depuis le haut de la tour Espacio à Madrid en Espagne, haute de 250 mètres. À l'arrivée, le verre rebondit au sol, sans présenter la moindre égratignure, en témoignage de son "indestructibilité". Il faut savoir que le matériau de ce verre est employé dans des contextes autres que l’optique &#58,les casques de moto, l’équipement des cosmonautes ou les boucliers de la police. Ce film publicitaire réalisé par Christophe Beaucarne donne un cô"" en images dans un spot publicitaire pour prouver sa résistance, le verre PROTECT D’AFFLELOU, est jeté depuis le haut de la tour Espacio à Madrid en Espagne, haute de 250 mètres. À l'arrivée, le verre rebondit au sol, sans présenter la moindre égratignure, en témoign"

ALAIN AFFLELOU lanceert DE GEKKE ZOMER van AFFLELOU met TCHIN-TCHIN, of niet 1 maar 2 brillen meer voor 1 € extra! Zowel voor zonnebrillen als voor optische brillen!

In 2011 beslist ALAIN AFFLELOU om zijn TCHIN-TCHIN aanbod te doen evolueren en "TCHIN-TCHIN Nieuwe Generatie" te creëren: de 2de bril aan 1€ voor wie u maar wil. Elke drager die zijn bril kocht bij ALAIN AFFLELOU werd dan "Peter" en kon zo hij wenste zijn 2de bril cadeau doen aan iemand uit zijn omgeving (zijn 'petekind').

ALAIN AFFLELOU hoopte zo te voldoen aan de behoeften van de Fransen om een meer vrijgegevige, solidaire en minder individualistische maatschappij uit te bouwen." Deze operatie kreeg aandacht in de media, met een grootscheepse communicatiecampagne van 2 reclamespots van 30 seconden in een regie van Elie Chouraqui.

In 2009 is de markt van de loepbrillen om dichtbij te zien, de toekomst, met 25 miljoen mensen met ouderdomsverziendheid in Frankrijk, of 40% van de bevolking*.

ALAIN AFFLELOU veroorzaakt ook op deze markt een revolutie met een antwoord op de visuele behoeften van ouderdomsverzienden die veel aan de computer werken, met een ideale oplossing voor hun visueel comfort: de e-Forty. Met de e-Forty kunnen ouderdomsverzienden perfect zien van dichtbij en op de tussenliggende afstanden. Dit wil zeggen bijvoorbeeld het toetsenbord en tegelijk het computerscherm zien of dezelfde bril gebruiken om de krant te lezen en andere voorwerpen te zien in de  rand van  het gezichtsveld.

* Bron: Syndicat National des Ophtalmologistes de France.

Tot nu toe droegen veel ouderdomsverzienden een bril enkel om dichtbij te zijn, rond ongeveer 30 cm. Mensen die een bril dragen om dichtbij te zien, hadden de neiging om wel het toetsenbord scherp te zien, maar niet hun computerscherm. Ze hadden dan de automatische reflex om hun bril af te zetten en verder te gaan zitten van hun scherm om dan weer hun toetsenbord minder scherp te zien.

De e-forty van Afflelou is een correctie met progressieve glazen voor een perfect zichtcomfort op 30 cm tot 1 meter. Deze technologische krachttoer wordt in de verf gezet in een reclamespot waarin twee bedienden van een hoogtechnologisch bedrijf zo hun twijfels hebben over deze uitvinding en zich vragen stellen over de uitvinder.

Met middenafstandglazen die ontworpen zijn door Carl Zeiss Vision wordt het vooraf gemonteerd e-Forty montuur verkocht voor de publieksprijs van 89 euro. De ontspiegelde en geharde glazen worden voorgesteld per halve sterkte. De collectie die zich 'ludiek en eenvoudig' noemt, bestaat uit 20 verschillende modellen: 2 vormen in metaal (ovaal en achthoekig), in tien kleuren.

"

In 2009 staat er nog altijd een rem op de vernieuwing van uitrusting want in Frankrijk worden brillen vaak maar weinig terugbetaald en in sommige landen, zoals Spanje, zelfs helemaal niet. Dus lanceert ALAIN AFFLELOU het project NEXTYEAR : Het is het eerste kredietaanbod in de optiek, waarmee consumenten zich een uitrusting kunnen aanschaffen en hun bril of lenzen over een 1 jaar betalen. Afflelou biedt maandelijkse betalingen aan, zonder intresten en zonder dossierkosten.

Het krediet wordt eenvoudiger verleend, zodat al meteen een grote rem op dergelijke operatie verdwijnt. ALAIN AFFLELOU stelt NEXTYEAR niet voor als een consumentenkrediet, maar als een aangepast aanbod voor de portefeuille van brildragers. De lancering van NEXTYEAR gaat gepaard met een opgewekte en dynamische reclamecampagne. ALAIN AFFLELOU kiest voor een luchtige campagne: de aankoop en het krediet worden zo gededramatiseerd. De reclamefilm voert consumenten op in een winkelcentrum, die zo blij zijn met de aankondiging van het NEXTYEAR aanbod door ALAIN AFFLELOU, dat ze beginnen te dansen op een feestelijke choreografie en allemaal samen zingen "NEXTYEAR !" op het beroemde muziekje van "On Broadway" van Georges Benson. Enkele maanden later zijn er ook weer dansers te zien in de nieuwe NEXTYEAR film, maar dan in het grandioze decor van de Chinese muur, ook weer op het intussen beroemde NEXTYEAR refrein. De NEXTYEAR campagnes en slogan gingen de wereld rond.

In 2007 wil ALAIN AFFLELOU inspelen op de behoefte aan visueel comfort bij mensen met ouderdomsverziendheid en ze onmiddellijke aanpassing garanderen. Daarom lanceert hij AFFINITÉ D'AFFLELOU, het eerste volledige gamma gepersonaliseerde progressieve glazen. Zijn doel? "vooruitgang voor iedereen toegankelijk maken".

Waarom AFFINITÉ? Omdat affiniteit hebben wil zeggen, voeling hebben en omdat met het AFFINITÉ D’AFFLELOU glas het glas en het montuur perfect afgestemd zijn op de drager.

Het AFFINITE d'AFFLELOU glas wordt op maat gemaakt, op basis van de gegevens van de drager (afwijkingen en hoogte van de pupil, buidging van het montuur, buigingshoek van het montuur, vorm en afmetingen van het montuur, afstand glas/oog). De correctie is optimaal, het gezichtsveld is scherp over de hele oppervlakte van het glas.

De AFFINITÉ D'AFFLELOU glazen maken, dankzij dit procedé van personaliseerbare metingen en een heuse geïndividualiseerde fabricagetechnologie, een bijna onmiddellijke gewenning mogelijk, net als een welbehagen en een totaal visueel comfort. <br /> Om deze technologische krachttoer met beeldspraak in de verf te zetten, wordt in de campagne een koorddanser in beeld gebracht die de brillen met Affinité d'Afflelou glazen uittest op een touw dat 50 meter boven de grond gespannen is.

In 2007 zet ALAIN AFFLELOU alweer een campagne op, maar dit keer wordt de slogan 'de helft van uw montuur in het oog' uit 1978 vervangen door 'uw montuur tegen halve prijs'.

Herneming van de eerste reclamecampagne:
Alain Afflelou pikt zijn eerste slogan uit 1978 weer op: de helft van uw montuur in het oog bij Alain Afflelou !

Brildragers krijgen een korting van 50% op de optische monturen bij elke aankoop van een optische uitrusting (monturen + glazen) tot eind februari 2007.

Bovendien zijn de aanbiedingen van ALAIN AFFLELOU cumuleerbaar. Concreet kan een klant 50% korting krijgen op zijn eerste uitrusting, een tweede bril voor een euro extra (TCHIN-TCHIN), en een derde voor 15 euro extra (Tercera).

Het glas 2AI dat in 1994 werd gelanceerd, wordt PROTECT D’AFFLELOU, een glas van ALAIN AFFLELOU: "de veiligheidsgordel van onze ogen". Dit licht, dun glas is bestand tegen de felste schokken.

Het breekt niet en waarborgt 100% veiligheid tegen &nbsp;UVA&nbsp;et&nbsp;UVB.

Dit nieuw glas wordt ondersteund door een reclamespot waarin een voorruit uit ALAIN AFFLELOU glas (symbool van het onbreekbaar glas) paniek zaait op de schots bij &nbsp;de&nbsp;pinguïns.

In 2000 lanceert Alain Affelou voor de eindejaarsfeesten een spot die de kerstman opvoert, die verbaasd is dat hij twee dezelfde pakjes moet geven voor mama, de gelukkige begunstigde van het aanbod&nbsp,TCHIN-TCHIN.

Ce spot sera adapté en 2005, avec la création de l'offre 3 paires « deux lunettes "'>En 2000, à l'occasion des fêtes de fin d'année, Alain Afflelou lance un spot mettant en scène le Père Noël, qui s'étonne d'avoir à offrir deux paquet"

Na de geslaagde lancering in 1999 van het TCHIN-TCHIN concept (een tweede bril voor 1€ extra), lanceert Afflelou in september de Tercera, een derde bril voor 15€ extra. Volgens Alain Afflelou positioneert dit nieuwe aanbod de groep als de meest innovatieve opticien op de markt. De reclamecampagne zal onder meer bestaan uit een spot in een regie van Etienne Chatilliez die vanaf 2005 wordt uitgezonden.

Op 14 oktober 2002 wordt de eerste Afflelou &#58 lens gelanceerd, l'éphémère d'Afflelou". Hoewel lenzen de drager comfort en een esthetisch voorkomen bieden, worden ze nog altijd maar weinig gebruikt. De voordelen van lenzen wegen blijkbaar niet op tegen de nadelen. ,"L'éphémère d'Afflelou". A cette époque, porter des lentilles peut apporter confort et esthétisme, pourtant le nombre de porteurs reste limité. En effet, face aux avantages des lentilles, sont fréquemment déplorés &#58,leur prix, les contraintes liées à leur entretien et à leur hygiène. La lentille à usage unique existe mais son coût reste un frein important à son utilisation. ALAIN AFFLELOU s’associe avec les plus grands laboratoires de contactologie, elle est la première enseigne à démocratiser la lentille je"" 14 octobre 2002, a lieu le lancement de la première lentille Afflelou &#58,"L'éphémère d'Afflelou". A cette époque, porter des lentilles peut apporter confort et esthétisme, pourtant le nombre de porteurs reste limité. En effet, face aux avantages des lentilles, sont fréquemment déplorés &#58,leur prix, les contraintes liées à leur entretien et à leur hygiène. La lentille à usage unique existe mais son coût reste un frein important à son utilisation. ALAIN AFFLELOU s’associe avec les plus grands laboratoires""14 octobre 2002, a lieu le lancement de la première lentille Afflelou &#58,"L'éphémère d'Afflelou". A cette époque, porter des lentilles peut apporter confort et esthétisme, pourtant le nombre de porteurs reste limité. En effet, face aux avantages des lentilles, sont fréquemment déplorés &#58,leur prix, les contraintes liées à leur entretien et à leur hygiène. La lentille à usage unique existe mais son coût reste un frein important ""4 octobre 2002, a lieu le lancement de la première lentille Afflelou &#58,"L'éphémère d'Afflelou". A cette époque, porter des lentilles peut apporter confort et esthétisme, pourtant le nombre de porteurs reste limité. En effet, face aux avantages des lentilles, sont fréquemment déplorés &#58,leur prix, les contraintes liées à leur entretien et à leur hygièn"" octobre 2002, a lieu le lancement de la première lentille Afflelou &#58,"L'éphémère d'Afflelou". A cette époque, porter des lentilles peut apporter confort et esthétisme, pourtant le nombre de porteurs reste limité. En effet, face aux avantages des lentilles, sont fréquemment déplor""octobre 2002, a lieu le lancement de la première lentille Afflelou &#58,"L'éphémère d'Afflelou". A cette époque, porter des lentilles peut apporter confort et esthétisme, pourtant le nombre de porteurs reste l""ctobre 2002, a lieu le lancement de la première lentille Afflelou &#58,"L'éphémère d'Afflelou". A cette époque, porter des lentilles pe""tobre 2002, a lieu le lancement de la première lentille Afflelo"

Het gamma is nu uitgebreid. De Ephémère maandlens is de eerste maandlens die per stuk wordt verkocht. In 2009 wordt het gamma verruimd met l'Ephémère Aqua d'Afflelou, een lens die dankzij de nieuwe technologische ontdekkingen het oog perfect hydrateert. Met maar een doel voor ogen: het comfort van de drager.

In de eerste reclamefilm over de Ephémère lens wordt ingegaan op zijn technische eigenschappen (licht, onzichtbaar, wegwerpbaar), met de zelf ook vluchtige vlinder als symbool.

In 2000 breidt ALAIN AFFLELOU zijn TCHIN-CHIN aanbod uit met zonnebrillen en in 2001 met progressieve glazen.

Een reclamespot zet de deskundigheid van Alain Afflelou als opticien in de verf en zoomt in op het belang van de bescherming van het zicht tegen de zon, al van zeer jongs af aan.

In 1999 komt het TCHIN-TCHIN aanbod uit, de 2de bril voor 1 frank meer.

In het begin van de jaren 1990 heeft 90% van de brildragers maar één bril. Nochtans zouden er veel een tweede willen, maar de prijs is een grote hinderpaal. Alain Afflelou bedenkt dan TCHIN-TCHIN D’AFFLELOU, voor 1F extra.

TCHIN-TCHIN D’AFFLELOU leidde tot een heuse omwenteling op de optiekmarkt, want vandaag hebben alle brildragers een noodbril, een zonnebril op sterkte of doen ze zichzelf plezier met een bril in een andere stijl ... De TCHIN-TCHIN films veranderen ook het beeld dat mensen van de optiek kunnen hebben. Buiten het betoog over de kwaliteit van de producten, wordt nu ook beklemtoond dat ze vrolijk en prettig kunnen zijn, wat het dragen van een bril dedramatiseert en minder beperkend maakt.

Nog altijd voor de bescherming van het zicht voor iedereen, creëerde ALAIN AFFLELOU de FUNNY d'AFFLELOU, een collectie die een totale zonnebescherming garandeert voor de beste prijs.

Alle monturen van het gamma FUNNY d'AFFLELOU zijn uitgerust met PROTECTAFFLELOU glazen uit polycarbonaat, met de waarborg van levenslange onbreekbaarheid en die 100% van de UVA- en de UVB-stralen filteren.

Bij zijn lancering wordt de Funny aangeboden in een blik met vier Funny zonnebrillen. Elie Chouraqui zal de televisiereclamespots regisseren.

Op veertig jaar kampen we allemaal met ouderdomsverziendheid. Om te lezen, te schrijven ... hebben we een bril nodig om van dichtbij te zien. Omdat deze nieuwe brildragers veel tijd verliezen met het zoeken naar hun bril en ze vaak loepbrillen gebruiken die niet altijd van goede kwaliteit zijn, creëert ALAIN AFFLELOU in 1997 de Forty d’AFFLELOU. De Forty d’AFFLELOU is een koffertje met vier brillen om er altijd een bij de hand te hebben (in de tas, in de auto, op het nachtkastje, ...), en in vier verschillende kleuren om van stijl te kunnen veranderen. Daarnaast is de Forty d’AFFLELOU een echt opticienproduct dat per kwart sterkte wordt aangeboden voor een betere correctie.

Verschillende reclamefilms drukten een stempel op de geschiedenis van de Forty d’AFFLELOU. In elke spot worden de problemen bij jonge mensen met ouderdomsverziendheid uitgelegd. Alain Afflelou vertelt zelf hoe hij, iets na de 40, ouderdomsverziendheid kreeg en voortdurend liep te zoeken naar zijn bril. Er gingen intussen ongeveer 2,5 miljoen Forty d’Afflelou brillen over de toonbank.

Altijd weer met de bedoeling om de bril te democratiseren, lanceert Alain Afflelou het prijscontract. Wanneer het bedrijf nieuwe monturen en glazen uitwerkt, blijft een betaalbare prijs de prioriteit. /p>

Met het prijscontract verbindt het er zich toe om dragers minder te laten betalen voor hun bril bij ALAIN AFFLELOU dan ergens anders.

In 1995 creëert ALAIN AFFLELOU Cent pour Cent, een progressief glas met een zachte geometrie van de nieuwe generatie. Het wordt voor een enkele prijs verkocht, ongeacht de correctie. Er wordt een televisiespot gedraaid waarin Alain Afflelou optreedt, omringd door Indianen die met een scherpe blik kijken.

ALAIN AFFLELOU is nu al meer dan een jaar afgestapt van het aanbod van monturen tegen kostprijs. In die tijd zijn er al 430 franchisewinkels.

in 1994 zet Afflelou zijn eerste stappen in de hoge technologie, die tot dan voorbehouden was voor de optiekfabrikanten. Hij creëert het revolutionaire glas 2Ai, dat zeer dun is en tot de lichtste ter wereld behoort.

Het is omzeggens onverwoestbaar en is gefabriceerd uit polycarbonaat. Het wordt voor een enkele prijs verkocht, ongeacht de correctie. Met het gevaar van glasbreuk bij een ongeval in het achterhoofd, creëerde hij dit glas dat bestand is tegen de felste schokken. Voor de uitwerking van dit glas, onderhandelde Alain Afflelou rechtstreeks met een Amerikaans laboratorium.

De lancering van het 2AI-glas gaat gepaard met een reclamespot op televisie waarin een auto tegen hoge snelheid tegen een raam uit 2AI-glas botst, dat onaangetast blijft. Net als in alle reclame van de groep, verschijnt Alain Afflelou ook weer zelf in de clip. Er wordt ook een conventie georganiseerd in het Palais des Congrès in Parijs om het product te lanceren bij de franchisenemers. Er komen affichecampagnes, waarin de stoere jongens en daarna de eskimo's optreden.

Het was toen ook de eerste keer dat een bedrijfsleider zelf optrad om zijn merk actief te vertegenwoordigen. Die aanwezigheid versterkt het beeld van een professionele opticien die dicht bij zijn klanten staat, die dan ook een ruime keuze en diensten verwachten in aangename winkels. Deze originele en aparte communicatie doet Afflelou nauwer aansluiten bij zijn consumenten en geeft de aanzet tot de communicatie van onderlinge verstandhouding die zal volgen. Na een eerste periode die inzoomt op de prijzen, wordt vertrouwen het grote thema. Dit gaat ook gepaard met een wissel van agentschap. Zo vervangt Publicis Euro RSCG tussen 1990 et 1993 &#58; "Tussen Afflelou en mij gaat het niet enkel om geld" wordt gevolgd door een zoom op service, met de terugkeer naar Euro RSCG &#58; "Uw bril in een uur", 'Het lenzencontract in alle vrijheid"…

In 1990 telt de groep 360 winkels. In die tijd wordt het lenzencontract in alle vrijheid in het leven geroepen. Lenzen waren toen erg duur en wegwerplenzen bestonden niet. Alain Afflelou zorgt voor een revolutie op de markt met de formule om lenzen te huren &#58; hij verbindt er zich toe om voor 105 frank per maand lenzen te leveren met de bijhorende onderhoudsproducten, zelfs met de mogelijkheid om het contract gelijk wanneer stop te zetten als het zicht verandert (binnen een termijn van minimaal vier maanden).

Toen bestond een dergelijk contract niet. Het inspireert zich op Locatel, het bedrijf dat televisies verhuurt per week. Dit gaf een fikse boost aan de lenzenmarkt. Alain Afflelou ruilt dan het communicatie-agentschap RSCG in voor Publicis. Die samenwerking zal drie jaar duren, tot 1993.

In 1989 viert ALAIN AFFLELOU zijn tiende verjaardag en sponsort hij voetbalclub Olympique de Marseille. De club speelt kampioen van Frankrijk van 1989 tot 1992. Na de overwinning van AS Monaco tijdens het kampioenschap van Frankrijk het jaar voordien, is dit het tweede jaar dat Afflelou een zegevierend team sponsort. Om het gebeuren te vieren en errond te communiceren, zijn speciale reclame-operaties gepland in de tijdschriften France Football, L'ÉQUIPE en L'ÉQUIPE Mag. Tegelijk lopen de reclamecampagnes rond het thema 'we zijn gek op Afflelou' en de karakteristieke kop (quand on a une gueule on y tient) verder.

De franchise telde toen een honderdtal winkels. Alain Afflelou gaat dan samenwerken met een eerste reclame-agentschap, RSCG.

Zijn eerste gewaagde zet, op advies van dit agentschap, is dat hij zich zelf laat zien in zijn communicatiecampagnes. Het agentschap zal een reeks affiches voorstellen met de slogan "We zijn gek op Afflelou".

Aan deze gedurfde aanpak voegt Alain Afflelou humor toe, maar ook sterke slogans die in het geheugen zullen blijven hangen.

In 1986 wordt de eerste ALAIN AFFLELOU televisiereclamecampagne uitgezonden. Alain Afflelou speelt zelf de hoofdrol in een spot onder de titel 'de opticien van de nieuwe generatie'. Zo wil het bedrijf zich positioneren als moderne onderneming.

"We zijn gek op Afflelou" is de eerste campagne op nationaal formaat &#58; een gemoedelijke aanpak om het dragen van een bril te dedramatiseren

In die tijd bestond het publiredactionele artikel nog niet, ook al droeg het de vermelding 'mededeling'. ALAIN AFFLELOU vindt dus een nieuw communicatiemiddel uit met een publiredactioneel artikel om zijn nieuwe campagne rond zijn brillen tegen kostprijs te promoten. Hij laat een interview met vragen en antwoorden opnemen in de lokale pers.

In 1979 wordt de oprichting van de ALAIN AFFLELOU franchise neergelegd bij het INPI. Alain Afflelou wint advies in bij het communicatiebureau CDP weer Félix Schwarz Bart de reclamecampagnes van Alain Afflelou op zich zal nemen. Hij adviseert om &quot;Alain Afflelou&quot; te behouden als merknaam. De eerste reclamecampagne (1978 - 1979) met als slogan &quot;de helft van uw montuur in het oog&quot; wordt opgezet. Het succes laat niet op zich wachten en de eerste franchisezaken openen de deuren en Bordeaux en in de regio.